My Schedule

Cinta Pastry Fan Page

Sunday 24 June 2012

Choux Pastry - CreamPuff with Custard Filling

My first trial eva!!
----------
Story nya... bermula dengan saja suka2 nak try resepi ni.. saya pun search2 tenet, jumpa banyak sgt resepi kat luar sana tu..so, saya mix n match, mana satu yang saya rasa berkenan kat hati.. heheee <--- story macam la pakar sangat ubah2 resepi nih.. :P

Sebenarnya, walaupun jadual saya padat di office, datang office lewat pada orang, balik pun lagi lambat dari staff2 yang lain, tapi bila ada masa terluang, saya sangat suka untuk mencuba resepi2 baru. Saya ni orangnya xkretif langsung, xpandai memasak, tangan kejung, kata org tua2.. tapi bab2 baking ni, saya minat nak belajar...xtau la kenapa..pelik, kan? Tapi ada satu jer masalah besar bila nak try resepi ni.. saya xkesah sangat tentang pelaburan utk try resepi, cuma rasa sedih bila dah penat2 siapkan, xde sapa pulak nak tolong habiskan.. hehehee...sbb saya ni dari keluarga yang kecik, so si pemakan pun xramai mana. lama2 makan menda manis2 ni kan muak.. 

So, datang la idea yang mana, sebab nak tarik user untuk "like" fanpage saya, http://facebook.com/cintapastry2012 so saya create la status untuk bagi hadiah worth RM30 berupa creampuff + mini pavlova, dengan syarat, depa mesti invite  kawan2 utk like page saya, minima seorang kawan jer pun <--- pavlova, saya akan story pada next entry pulak, saja nak bagi banyak page.. hehhee. Tapi, alahai.. sambutan sangat2 suram, boleh di katakan, free gift saya xlaku la.. huhuhuuu.. hanya 3 orang je yang nak freegift ni... sob...sob....

ok, dah malas nak berleter, saya share gambar creampuff saya.. ohhhhh.. tapinya... keras ler.... camana nak lembutkan puff tu.. saya buat jadi keras.. help! help! Mungkin next trial boleh jadi lembut kot... <--- ayat menyedapkan hati sendiri...:P Jom tengok








Thanx pada kak shida, encik izham n encik khairul yer. sbb sudi terima gift ni. Maybe next time saya buat lagi freegift ni, tapi freegift lain pulak.. hehehee... TUNGGUUUUU.... :)

No comments:

Post a Comment